Sunday 25 December 2011

welcome to the world sayang.. :)



Salam…

rase jarang sekali aku hapdet aku punye blog time2 cam ginie…hehehe…but kali nie entry aku pasal kakak aku yg dh bsalin…. dah jadik mak dah u…. eh3…bile mase pulak dye mngandung ??



Ekceli dye preg sejak bulan 4 lagi… due yg d jangke lak 15.01.2012 nie.. tapi nurse dekat klinik biase suruh pegi check dekat hospital besar (HSNZ).. yela.. takut2 kalau ade pkare yg x di ingini… and mmg betol nurse tu cakap..akak aku kene tahan kat wad bsalin coz darah tinggi and darah makin tinggi… ekceli akak aku dapat nie pun mase tgah preg je… aku punye salasilah kluarge mmang xde lah pnyakit nie… and ptg tu jugak abg chik call umah, dye cakap akak aku mgkin akn kene pakse bsalin awal dr due asal…




Nk tanak, aku and mak aku bgegas ke hospital dgn kuase cahaye tuk tengok keadaan kakak aku…. Well anak sulong laa kate kan… walupun anak sdare dah 3, tapi dye xde pgalaman macam aku nie… hahaha… aku nie mmang jenis suke kutip pngalaman dari orang lain, so bab baby2 nie…. hah!!... serah lah kat aku… aku mmang pro… x kesah ah baby tecik ke baby besar… sume aku boleh handle… dari mkn pakai… sume lah.. hehee… ^^




Agak lame jugak lah akak aku msuk wad tu… dari pukul 2.30 ptg lagi tapi pukul 11 mlm tu xleh nk bsalin lagi..time tu doctor dh kasi ubat untuk bg rase sakit.. but x jalan jugak.. still same je… so doctor deciced tuk tambah lagi dos dgn kasi ubat yg lebih super power… but the end akak aku kene bsalin secare bedah coz dye still x rase sakit… kuat nye akan aku nie…makan ape ntah… by the way, tanak kasi baby nie lemas, akak aku kene sorong masuk dewan bedah… before that, nurse dh cakap kalau tekanan darah tinggi akak aku nie x turun2, mmang kene bedah lah..mase tuh dh tawakal dah…asal ibu and baby selamat dah…x kisah lah secare bedah atau normal....



kasian kat abg chik aku x dapat kutip pgalaman tengok anak pertame lahir depan mate… at least dye dh jadik bapak budak dah..pnantian slame 3 tahun untuk timang anak sndiri akhirnye dapat di rasai nye hari nie… congrates mat kerol n kak… 26 Disember 2011 telah mnamatkan penantian korang tuk dapat zuriat sndiri setelah bnyak korang tempuh dugaan sebelum di sahkan mengandung…




    

New mama  ^^


and aku pulak??… hanye aku je yg belum kawin and belum ade anak…. adik badik aku sume dah lepas…hahaha .... hah???xde org nk kat aku?? Ish, bukan pasal tu lah.. ade lah org nk… mstilah mr. farid… kahkahkah…. mase belum tibe.. pjalanan kami masih jauh….. yup…. Jauh sngt2 lagiii…. Hehehe….



doakan smoga hubungan aku and mr. farid akn menjadi hubungan yg halal bagi kami… amin2…
sob3….rase macam sedih lah pulak….

  K, bubai………
                        Kamsamidaa…..   

p/s : lupe nk ambik gmbar kat hospital..lau x leh tgok mkcik2 bkampung ats lantai... kcian.. kasih sorg ibu... :(

No comments:

Post a Comment

hello sweet manis
tinggal lah komen sikit..
kenangan.. ^^